Σύνδεση χρήστη

Γίνε μέλος του artic.gr

Τα μέλη του Αrtic.gr έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο forum της σελίδας μας όπου μπορούν να ανταλλάσσουν απόψεις, να συζητούν και να θέτουν ερωτήματα, να λαμβάνουν συνεχείς ενημερώσεις και προπαντός να αγοράζουν τα εισιτήρια τους σε προνομιακές τιμές από το σπίτι ή το γραφείο τους. Εξασφαλίζοντας έτσι ημέρες πριν μια θέση στην αγαπημένη τους ταινία ή θεατρική παράσταση με μία επικερδή και εύκολη διαδικασία.

Εγγραφή / Σύνδεση

Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη

Δημιουργηθηκε στις Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012 17:06
Κατηγορία: Θεατρικές κριτικές

«Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη» της Αμάντας ΜιχαλοπούλουΠρωταγωνιστούν: Παναγιώτης Κατσώλης, Νάνσυ Μπούκλη, Στέλλα Νούλη
Σκηνοθεσία: Βάσια Ατταριάν
Υπόθεση: Πρόκειται για την ιστορία της επεισοδιακής σχέσης δύο κοριτσιών, που συναντιούνται στα 9 τους χρόνια λίγο μετά την μεταπολίτευση. Στα χρόνια που ακολουθούν, η Άννα κι η Μαρία μεγαλώνουν και διαμορφώνονται μέσα από σχέσεις, πρόσωπα, συμβάντα, πολιτικά ιδεώδη, κόσμους και θεωρίες.
Η ασφυκτική τους σχέση διαπλέκεται με την έντονη πολιτική ζωή και διαγράφει ένα αλλόκοτο ταξίδι στο πρόσφατο παρελθόν της ελληνικής πραγματικότητας. Πόσο θα καταφέρουν ν' αντέξουν για χάρη του παρελθόντος και της νοσταλγίας;

 

 
ΚΡΙΤΙΚΗ


 

 

Ολόκληρη η ιστορία της Μεταπολίτευσης με νεανική ροκ διάθεση3 αστέρια

 

 

Το μυθιστόρημα της Αμάντας Μιχαλοπούλου «Γιατί σκότωσα την καλύτερη μου φίλη» (2003), μετά από άδεια της ίδιας της συγγραφέως μεταφέρεται για πρώτη φορά στο θεατρικό σανίδι. Η Άννα και η Μαρία γνωρίζονται σε ένα δημοτικό σχολείο των Εξαρχείων το 1976 και μία δυνατή φιλία θα δημιουργηθεί. Τα δύο κορίτσια προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους και πραγματικότητες: Η Άννα έρχεται από το Παρίσι ως μοναχοκόρη αυτοεξόριστων Αριστερών και η Μαρία γεννήθηκε στην Αφρική από Έλληνες αποικιοκράτες. Οι δύο αυτοί κόσμοι όμως, θα συναντηθούν στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και θα ενωθούν με μία σχέση καρμική, αναπόφευκτη και επεισοδιακή. Μεγαλώνοντας μαζί από παιδιά του δημοτικού μέχρι και αρκετά μετά την ενηλικίωση τους, η Άννα και η Μαρία θα επηρεάσουν η μία την άλλη τόσο ψυχοσυναισθηματικά όσο και ιδεολογικά. Η θυελλώδης, κτητική, ακραία σχέση που βιώνουν συνδέεται άρρηκτα με την ευμετάβλητη και συνεχώς εναλλασσόμενη κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας κι όχι μόνο. Η ιστορία, η τέχνη, η μουσική, η πολιτική και η κοινωνία εν γένει μεταβάλλονται, εξελίσσονται διαρκώς και μαζί τους εξελίσσεται άλλοτε προς το καλύτερο κι άλλοτε προς το χειρότερο η σχέση των κοριτσιών. Προσπαθώντας να καταλάβουν τι συμβαίνει γύρω τους, γιατί γίνονται όλες αυτές οι αλλαγές, καθώς και με ποιες συμφωνούν και ποιες διαφωνούν, η Άννα και η Μαρία παλεύουν να ορίσουν την ατομική τους ταυτότητα, το ποιες τελικά είναι. Αλλεπάλληλες προδοσίες, χωρισμοί, τσακωμοί, συμφιλιώσεις και ζήλιες χαρακτηρίζουν αυτή τη σχέση, σε συνδυασμό με τις ιδεολογικές και πολιτικές πεποιθήσεις της καθεμίας που πότε ταυτίζονται και πότε είναι διαμετρικά αντίθετες. Ένα απρόσμενο δραματικό γεγονός θα απομακρύνει για κάποια χρόνια τα δύο κορίτσια, δίνοντας τέλος στις διαρκείς εντάσεις τους, όμως όταν θα ξανασυναντηθούν φαινομενικά διαφορετικές, ουσιαστικά έχουν παραμείνει ίδιες και τα αδιέξοδα του παρελθόντος θα επανέλθουν στο παρόν. Η ιστορία αυτή δεν αποτελεί μία απλή ιστορία φιλίας, αλλά περικλείει ολόκληρη την ουσία των δυνατών ανθρωπίνων σχέσεων, με τις εντάσεις, τις διακυμάνσεις συναισθημάτων και καταστάσεων, όπως και το στοιχείο της κτητικότητας και της εξάρτησης που συχνά τις διακρίνει.

Σκηνή από την παράστασηΗ μεταφορά του μυθιστορήματος στο θεατρικό σανίδι, θα μπορούσα να πω πως είναι κάτι παραπάνω από επιτυχής. Η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα της Βάσιας Ατταριάν δε φαντάζει καθόλου ερασιτεχνική, ανεπαρκής ή δραματουργικά ελλειπής. Αντιθέτως, είναι άκρως οξυδερκής και ενδιαφέρουσα. Γρήγοροι ρυθμοί, έντονες εναλλαγές σκηνών και κοστουμιών μπροστά στο κοινό είναι ελάχιστα από τα καίρια σκηνοθετικά ευρήματα που παραπέμπουν στο ραγδαία εναλλασσόμενο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι της Ελλάδας της Μεταπολίτευσης. Οι μνήμες του Πολυτεχνείου, το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, η οικουμενική κυβέρνηση, αλλά και τα σημαντικότερα εθνικά και διεθνή γεγονότα από την ιστορία του ’70, του ’80, του ’90 κλπ ζωντανεύουν πάνω στη σκηνή, άρτια συνυφασμένα με τη βασική ιστορία της Άννας και της Μαρίας. Η φιλία των δύο κοριτσιών, «δηλαδή το βασίλειο κάθε κρυφής και φανερής εξουσίας», όπως επισημαίνει η Αμάντα Μιχαλοπούλου στο σημείωμα της για την παράσταση, είναι παράλληλα τρυφερή και επώδυνη, κωμική και βαθιά τραγική. Η Β. Ατταριάν δίνει έμφαση σε αυτά τα αντιφατικά συναισθήματα, υπογραμμίζοντας κυρίως το ψυχολογικό τους υπόβαθρο, αλλά και την άμεση επίδραση που ασκούν οι πολιτικές πεποιθήσεις και ιδεολογίες σε αυτά. Η θεατρική διασκευή είναι της Βάσιας Ατταριάν και της Σοφίας Γαλανάκη, ενώ η τελική διαμόρφωση του κειμένου έγινε από τον θίασο. Η ομαδική ανάλυση του κειμένου, η επεξεργασία του, όπως και η εξερεύνηση όλων αυτών των δεκαετιών που παρουσιάζονται στην παράσταση φαίνεται πως έχει γίνει με μεράκι, αρκετή διάθεση και εξονυχιστική έρευνα από τον θίασο, επιτυγχάνοντας μία ακέραιη και ολοκληρωμένη ανασκόπηση του πρόσφατου παρελθόντος της Ελλάδας.

Ο Παναγιώτης Κατσώλης ερμηνεύει ποικίλους ρόλους εξίσου άρτια και μετρημένα. Ως αφηγητής των κύριων γεγονότων που σημάδεψαν την ελληνική και διεθνή ιστορία από το 1976 κι έπειτα, διαθέτει ρυθμό και έντονη εκφραστικότητα, ενώ συχνά με την ερμηνεία του υπογραμμίζει το ειρωνικό και κωμικό στοιχείο του κειμένου. Η Νάνσυ Μπούκλη πείθει απόλυτα ως ατίθαση, απελευθερωμένη και επαναστατική Άννα, με μία απλότητα και λεπτότητα στην κίνηση και την έκφραση που σπανίζει στους νέους ηθοποιούς. Το ίδιο πειστική και με μία ιδαίτερη φυσικότητα η Στέλλα Νούλη, ερμηνεύει τη Μαρία, ένα πνεύμα ανήσυχο, μία προσωπικότητα πληθωρική, που προσπαθεί να ανιχνεύσει τις προσωπικές της ικανότητες και επιθυμίες μέσα από την αναπόφευκτη σύγκριση και σύγκρουση με την Άννα.

Την ροκ και πανκ ατμόσφαιρα του έργου, αυτή την συνεχή εναλλαγή εποχών, ιδεολογιών, συναισθημάτων και μουσικών ακουσμάτων, μέσα σε τρεις περίπου δεκαετίες, διαμορφώνει όχι μόνο η σκηνοθετική ματιά της Β.Ατταριάν, αλλά και η πρωτότυπη μουσική των Baby Guru. Έχοντας διαβάσει και ασχοληθεί με την κεντρική ιστορία, όπως και με το γενικότερο κοινωνικό και μουσικό πλαίσιο των δεκαετιών που αφορούν το έργο, η μπάντα των Baby Guru συνθέτουν τραγούδια που μας μεταφέρουν στο επαναστατικό, θυελλώδες, ροκ κλίμα της εποχής.  Η διαμόρφωση προτύπων και η επιρροή ποικίλων προσώπων και πεποιθήσεων στη ζωή των κοριτσιών τονίζεται και μέσω των σκηνικών (Γκάυ Στεφάνου) με το κολάζ σημαντικών προσώπων, ταινιών, μουσικών, και αποκόμματα εφημερίδων, σε συνδυασμό με τον μαυροπίνακα, όπου οι ηρωίδες γράφουν βιαστικά στίχους ποιημάτων που τις αντιπροσωπεύουν, τα οποία είναι λιτά, άκρως λειτουργικά και συνυφασμένα με το ύφος της παράστασης. Τα κοστούμια της Αλεξίας Χρυσοχοϊδου και της Στέλλας Παναγοπούλου λειτουργικά, αντιπροσωπευτικά της μόδας των εν λόγω δεκαετιών, ενώ οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη είναι άρτιοι.

 

TRAILER


 

 

 

 

 

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ


 

Θεατρική διασκευή: Βάσια Ατταριάν - Σοφία Γαλανάκη

Τελική διαμόρφωση κειμένου: ο θίασος

Σκηνοθεσία: Βάσια Ατταριάν

Πρωτότυπη μουσική: Baby Guru

Επιμέλεια κίνησης: Έλενα Γεροδήμου

Σκηνικά: Γκάυ Στεφάνου

Κοστούμια: Αλεξία Χρυσοχοΐδου - Στέλλα Παναγοπούλου

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Video: Τάσος Καφές - Δημήτρης Τσατσούλης

Ερμηνεύουν: Παναγιώτης Κατσώλης, Νάνσυ Μπούκλη, Στέλλα Νούλη

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ


 

Γενική είσοδος 10€

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ


Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30

 

104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης

Ευμολπιδών 41 - Γκάζι 

Τηλ.: 210 3455020

 

Η παράσταση παίζεται από τις 22 Οκτωβρίου 2012 έως 15 Ιανουαρίου 2013

 

 

Share
Κατηγορίες
Επικοινωνία
Επικοινωνήστε μαζί μας στέλνοντας email για το θέμα που σας ενδιαφέρει.

Κινηματογράφος: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Θέατρο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Μουσική: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Εικαστικά: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Λογοτεχνία-Βιβλίο: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Κόμικ: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Φωτογραφία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Χορός: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Επιστήμες-Πολιτισμός: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γενικού ενδιαφέροντος: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.